Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve

A 2015. évi Országos Kompetenciamérés eredményei


(2009 és 2015 közötti kompetenciamérés eredményei a honlap Iskolai információk, Értékelések és mérések menüje alatt megtekinthetők)


A gimnázium eredményei matematikából a 2009. évi Országos Kompetenciamérésen

 

 

8. évfolyam

 

A hat évfolyamos gimnázium 8. évfolyamának eredménye (535 képességpont) nem különbözik szignifikánsan a hatosztályos gimnáziumok országos átlagától. A rosszul teljesítő diákok aránya (16%) elmarad a megfelelő képzési típusban tanuló rosszul teljesítő diákok arányától (19,3%). Kerületi összehasonlításban sincs szignifikáns különbség a II. kerületi hatosztályos gimnáziumok teljesítményéhez képest. A pedagógiai hozzáadott értéket tekintve az országos trendhez viszonyítva nem szignifikáns a különbség, ha azonban a hatosztályos gimnáziumokhoz viszonyítunk, iskolánk adott családi hátterű diákjai tudnának jobban is teljesíteni. Ha az elmúlt évek adataihoz viszonyítunk, azt láthatjuk, hogy nehéz túlszárnyalni az előző évfolyam kiemelkedő (586 képességpont) teljesítményét.

 

A 8. évfolyam eredményei:

 

Iskolánk átlaga

535

(521; 550)[1]

Országos átlag

484

(483; 484)

Budapesti általános iskolák átlaga

497

(496; 498)

Hat évfolyamos gimnáziumok átlaga

547

(546; 549)

 

 

Összehasonlítás az előző évi eredményekhez:

 

2009

2008

535 (521; 550)

586 (573; 597)

 

10. évfolyam

 

            A hat évfolyamos gimnázium 10. évfolyamának eredménye (561 képességpont) megfelel a hatosztályos gimnáziumok átlageredményének országosan. A négy évfolyamos gimnázium 10. évfolyamának eredménye (554 képességpont) szignifikánsan jobb a négyosztályos gimnáziumok eredményénél, megfelel a négyosztályos nagy gimnáziumok átlageredményének.

            A II. kerületben hasonló eredménnyel csak két iskola dicsekedhet. A nyelvi előkészítő tagozat (öt évfolyamos képzés) teljesítményének összehasonlításához nincsenek összehasonlító adataink. A rosszul teljesítő diákok aránya a négy évfolyamos gimnáziumban 5,5%, míg a megfelelő képzési típusban ez az arány 16,7%.

            Kerületi összehasonlításban a két hat évfolyamos gimnázium teljesítménye között nincs szignifikáns különbség. A pedagógiai hozzáadott értéket tekintve a négyosztályos gimnázium eredménye szignifikánsan gyengébb a várhatónál, a hatosztályos gimnázium eredményére vonatkozóan nincs adat.

            Az elmúlt évek eredményeit összehasonlítva a hatosztályos gimnáziumban szignifikáns növekedés tapasztalható, míg a négy évfolyamos gimnáziumban nincs szignifikáns változás.

 

A 10. évfolyam eredményei:

 

Iskolánk átlaga

557

(548; 563)

Országos átlag

489

(488; 489)

Kerületi gimnáziumok átlaga

554

(550; 559)

 

Iskolánk átlaga (négy és öt évfolyamos képzés)

554

(543; 565)

Országos átlag

534

(533; 534)

Kerületi gimnáziumok átlaga

549

(543; 555)

 

Iskolánk átlaga (hat évfolyamos képzés)

561

(544; 576)

Országos átlag

572

(570; 574)

Kerületi gimnáziumok átlaga

576

(564; 586)

 

 

Az adatokból látható, hogy iskolánk átlaga szignifikánsan meghaladja az országos átlagot, és a konfidencia-intervallumot figyelembe véve szignifikánsan nem marad alatta a kerületi átlagnak sem.

            A 7 önkormányzati fenntartású iskolát figyelembe véve gimnáziumunk holtversenyben a 3. helyen végzett, mivel egy iskola eredményeivel megegyeznek átlagaink (a kettő között a konfidencia-intervallumokban nincs szignifikáns különbség).

 

Összehasonlítás az előző évi eredményekhez:

 

2009

2008

557 (548; 563)

552 (541; 563)

 

 

  Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

A gimnázium szövegértés eredményei  a 2009. évi Országos Kompetenciamérésen

 

A kompetenciamérésre 2009. májusában került sor, a 8. és 10. évfolyamon. A tesztlapok egyes feladatai szövegértés, dokumentum értelmezése, szókincs, sorrendbe állítás, logikai kapcsolat megtalálása, rövid szövegalkotás voltak. Ezek egy része ismert irodalmi szöveg volt (Pál utcai fiúk, Sok hűhó semmiért), más része olyan jellegű dokumentum, amellyel a hétköznapi életben is találkoznak a diákok (pl. idegenforgalmi prospektus).

 

A 8. évfolyam eredményei:

 

Iskolánk átlaga

553

(538; 567)[2]

Országos átlag

502

(502; 503)

Budapesti általános iskolák átlaga

520

(519; 521)

Hat évfolyamos gimnáziumok átlaga

578

(577; 580)

 

Az adatokból látható, hogy iskolánk átlaga szignifikánsan meghaladja az országos átlagot, a budapesti általános iskolák átlagát, de a hat évfolyamos gimnáziumok átlaga alatt marad. Kerületi viszonylatban a 14 önkormányzati fenntartású iskolát figyelembe véve iskolánk a 7. helyen végzett, mivel egy iskola eredményeivel közel megegyeznek átlagaink.

A kerületi önkormányzati fenntartású gimnáziumok közötti összehasonlításban iskolánk a második helyen végzett.

 

Összehasonlítás az előző évi eredményekhez:

 

2009

2008

2007

553 (538; 567)

598 (585; 611)

551 (536; 561)

 

A 2007-es és a 2008-as évek eredményei között nincs szignifikáns változás, a 2008-as és 2009-es évek átlagai között a változás szignifikáns és csökkenést mutat.

 

A 10. évfolyam eredményei:

 

Iskolánk átlaga (négy és öt évfolyamos képzés)

562

(550; 573)

Országos átlag

496

(495; 496)

Kerületi gimnáziumok átlaga

569

(558; 568)

 

Az adatokból látható, hogy iskolánk átlaga szignifikánsan meghaladja az országos átlagot, és a konfidencia-intervallumot figyelembe véve szignifikánsan nem marad alatta a kerületi átlagnak sem

A 7 önkormányzati fenntartású iskolát figyelembe véve gimnáziumunk holtversenyben a 3. helyen végzett, mivel egy iskola eredményeivel megegyeznek átlagaink (a kettő között a konfidencia-intervallumokban nincs szignifikáns különbség).

 

Összehasonlítás az előző évi eredményekhez:

2009

2008

2007

569 (556; 581)

573 (563; 582)

577 (557; 599)

 

A három év eredményei között nincs szignifikáns változás.



[1] Konfidencia-intervallum értéke.



[2] Konfidencia-intervallum értéke.

A 2015. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI